Czy poczułeś już „efekt Franciszka”?

francis.effect
Akcja świadectw pod tym tytułem została ogłoszona na początku bieżącego roku przez Denver Catholic Register – katolicki dziennik z Denver. Już pierwsze zdanie reklamy tej akcji niesie za sobą wiele pytań:

[Franciszek] został nazwany pokornym, współczującym i prostym i zyskał sobie uwagę świata za swoje szczere i czasem humorystyczne nauczanie.

Czy tak można zewnętrznie określić tzw. „efekt Franciszka”? Czy jest to coś, z czego katolicy powinni być dumni?    

Nauczanie Franciszka zostaje nazwane „szczerym” – ile jednak w tej szczerości jest jasnego, klarownego i właśnie szczerego przedstawienia nauczania Kościoła, które powoduje wzrost w zrozumieniu prawd wiary? Jeżeli jednak wielu zarzuca przy okazji Franciszkowi dwuznaczność – cóż to oznacza, skoro wypowiadał się szczerze? Szczerość Franciszka w odniesieniu do nauczania i prawd wiary powoduje dwuznaczność?

Franciszek przekazuje „czasem humorystyczne nauczanie”? Dobry żart jest zawsze w porządku, ale czy naprawdę humorystyczność jest aż tak ważna w posłudze następcy św. Piotra, by czynić z tego coś pierwszoplanowego i wartego zaznaczenia? Czy Benedykt XVI i Jan Paweł II nie żartowali sobie czasem? Czy można ich nauczanie nazwać humorystycznym? List do Tystusa (2,11-12.15): „Ukazała się bowiem łaska Boga, która niesie zbawienie wszystkim ludziom i poucza nas, abyśmy wyrzekłszy się bezbożności i żądz światowych, rozumnie i sprawiedliwie, i pobożnie żyli na tym świecie (…) To mów, do tego zachęcaj i karć z całą powagą, niechaj cię nikt nie lekceważy!”

Franciszek „został nazwany pokornym, współczującym i prostym i zyskał sobie uwagę świata”. Ilu zostanie przez jego postawę przyciągniętych do prawdziwej wiary? Czy Ci, którzy zachwycają się Franciszkiem, wracają na łono Kościoła, porzucają swoją grzeszność i zaczynają wieść pobożny żywot? Można podawać wiele przykładów – postawę i zachwyt świata nad Franciszkiem dobitnie ilustruje choćby Barack Obama („Jestem pod wielkim wrażeniem papieskich wypowiedzi”).

 

„Nie dziwcie się, bracia, jeśli świat was nienawidzi” (1J 3,13)

Biada wam, gdy wszyscy ludzie chwalić was będą. Tak samo bowiem przodkowie ich czynili fałszywym prorokom” (Łk 6,26)

 

 

(źródło – akcja DCR ^^^http://denvercatholicregister.org/felt-francis-effect/#.VE1eR2f5Muw)

2 uwagi do wpisu “Czy poczułeś już „efekt Franciszka”?

  1. Wszyscy chrześcijanie — żałujcie teraz za wasze grzechy; katolicy — módlcie się za Papieża Benedykta
    Orędzia Ostrzeżenia

    Orędzie nr 51 z serii Ostrzeżenie

    sobota, 5 marca 2011, godz. 10.00

    Moja umiłowana córko, ponownie jesteśmy zjednoczeni. Przez ostatnie parę dni byłaś zajęta. Czy zauważyłaś siłę, jaką wam obojgu daję, zarówno duchową jak i cielesną? To dlatego, że twoja praca tak bardzo Mnie cieszy. Gdy będziesz dalej kontynuować publikowanie tych orędzi, proszę zachęcaj tylu ludzi, ilu tylko zdołasz, by dążyli do tego, abym wybaczył im grzechy i do ich pojednania ze Mną. Nie ma znaczenia, jakiego chrześcijańskiego wyznania są. Muszą okazać pokorę i poddać się Mi poprzez akt dążenia do zbawienia.

    Ten prosty akt uczyni ich silniejszymi podczas wydarzenia, które nazywam Ostrzeżeniem. Wszyscy żałujcie za grzechy, jeżeli chcecie ocalić wasze dusze. Przygotujcie się na Ostrzeżenie natychmiast, ponieważ ci z was, którzy nie są w stanie łaski uświęcającej, mogą tego nie przetrwać.

    Moja ukochana córko, chcę, byś działała szybko i rozpowszechniała Słowo tych orędzi na całym świecie. Już ci tłumaczyłem, że muszą dotrzeć do jak największej ilości ludzi w jak najkrótszym odstępie czasu. Podczas gdy to wydarzenie będzie miało miejsce, będzie też miało miejsce pewne wydarzenie Świętym Watykanie.

    Proś wszystkich, by modlili się za Mojego ukochanego, pobożnego Namiestnika, Papieża Benedykta, bo otoczony jest wrogami Mojego Przedwiecznego Ojca. Módl się za księży, którzy są niezachwiani w swojej wierze we Mnie i Mojego Przedwiecznego Ojca.

    Powstanie fałszywego proroka

    Muszą się teraz bardzo mocno modlić, bo wszyscy ujrzą rezultat tego ataku na mojego Wyświęconego Namiestnika. Módlcie się, módlcie się, módlcie się, aby Fałszywy Prorok został zdemaskowany. Zwróćcie uwagę na jego postępowanie. Na jego przyciągający uwagę program działania. Zwróćcie uwagę na to, jak Moi zagubieni, wyświęceni słudzy padną mu w podziwie do stóp. A potem słuchajcie uważnie tego, co ma wam do powiedzenia. Jego pokora będzie fałszywa. Jego intencje będą szkodliwe, a miłość, którą będzie promieniował, będzie miłością do siebie. Będzie uważany za innowacyjnego, dynamicznego — świeży powiew. Chociaż pełen będzie ambicji i energii, jego moc nie będzie pochodzić od Boga, Ojca Przedwiecznego. Pochodzi ona od szatana, od złego.

    Módlcie się, módlcie się, módlcie się. Bo wy, Moje dzieci, musicie stać na straży. Potrzebujecie, bym was prowadził teraz, gdy te proroctwa są objawiane światu. Bądźcie silni. Bądźcie wierni Mojemu nauczaniu. Módlcie się w grupach. Módlcie się Świętym Różańcem, by chronić się od złego.

    Zapamiętajcie jedną rzecz. Moje nauczanie nigdy się nie zmienia. Jest takie same, jakie było zawsze. Jak już mówiłem wcześniej, jeżeli odkryjecie, że zostało zafałszowane, złagodzone albo, jak będzie w tym przypadku, zniekształcone w taki sposób, że będzie się ono wydawać wam dziwne lub odbiegające od Mojego nauczania, odwróćcie się od tego i módlcie się o Moje prowadzenie.

    Wasz Boski Zbawiciel

    Jezus Chrystus

    Lubię to

Skomentuj

